De eerste clubleden kwamen in 1925 bij elkaar, maar pas vier jaar later in 1929 is officieel rijvereniging st. Willibrordus opgericht. Na de Tweede Wereldoorlog had de vereniging een primeur door als eerste op te treden met een aantal dames. Dit was iets heel bijzonders, want daarvoor was paardrijden in competitie voor dames verboden. Cees Verhoeven sprak daarover in een interview voor de krant in 1989, “Ik kreeg de opdracht zes vrouwen te trainen voor de NCB in Nuenen. Bisschop Bekkers, die toen pas adviseur was van de bond, gaf hiervoor zijn goedkeuring”.

In de jaren die volgde organiseerde de vereniging regelmatig een Concours Hippique. Met als hoogte punten het 50 en 60 jarig jubileum van de vereniging.

De vereniging heeft vele succes geboekt in de afgelopen bijna 80 jaar van haar bestaan. In teamverband en individueel wisten ruiters en amazones nationale en internationale titels te pakken. Zo behaalde het viertal in 1986 de reserve titel in de klasse Z op het NKB-kampioenschap.