Afscheid Frans Smolders

6 januari 2020 Karen

Helaas moeten wij u mededelen dat op 31 December Erelid Frans Smolders is heengegaan. Frans wordt herinnerd als een echte paardenman en meervoudig kampioen met zijn Hackney’s. Hij was lange tijd intensief betrokken bij Rijvereniging St. Willibrordus. Als voorzitter maar ook op het clubterrein verrichte Frans vele werkzaamheden zodat vele pony- en paardensport fanaten daar dankbaar gebruik van konden maken.

Wij wensen zijn vrouw Jo, Ans, frank, Ron en Joyce veel sterkte met dit verlies.

De afscheidsdienst vindt plaats op woensdag 8 januari om 15:30 in Crematorium Rijtackers te Eindhoven.

21 februari 1941
31 december 2019

In Memoriam

Beste frans,

vele jaren ben je lid geweest van rijvereniging en ponyclub sint Willibrordus. Je was niet alleen lid om lid te zijn, maar je was een lid waar de vereniging op kon bouwen. Jouw tak van sport, het aangespannen rijden met Hackneys was niet direct een onderdeel van onze vereniging, maar jouw deelname met enkelspan en dubbelspan werden door de overige leden op de voet gevolgd. Diverse kampioenschappen heb je mogen behalen. Je was een ambassadeur van onze vereniging.

Ook kon je op jouw eigen manier uren vertellen over jouw belevenissen en discussies met juryleden, waarbij jij jouw mening dan ook duidelijk liet gelden. Toen in 1978 het idee werd geopperd om een groot concours te organiseren werd er meteen naar jou gekeken, want jij was volgens de overige leden de aangewezen persoon om te zorgen dat de terreinen in orde kwamen, de dressuurringen werden uitgezet en dat de hindernissen op de juiste plaats kwamen te staan. Het concours werd een succes en dat kwam mede door jou grote kennissenkring, die was zo groot dat je overal wel wat kon ritselen. Ook met dank aan de gemeente Waalre die jou alle gelegenheid gaf.

Toen wij laten ons eigen oefenterrein kregen, werd dat ook onder jouw bezielde leiding rijwaardig gemaakt en vele jaren was jij ook daar onze terreinknecht, jij zorgt ervoor dat het er altijd pico bello bij lag.

Toen er binnen de vereniging wat mensen wegvielen was jij het die de voorzittershamer ter hand nam en de vereniging op koers hield. Voor al jouw inzet heeft de vereniging, toen jij de voorzittershamer weer overdroeg jou meer dan terecht benoemd tot erelid, een titel die meer dan verdiend was.

Frans, de rijvereniging en ponyclub is jou veel dank verschuldigd en wij zullen dan ook vaak met weemoed aan jou terugdenken. Frans het gaat je goed, adieu.

0 Reacties

Laat een reactie achter